söndag 24 juni 2012

- Midsommarhelg och födelsedagsfirande -

Hoppas alla haft en trevlig midsommar! Vi har hunnit med och både fira midsommar och min 22-års dag denna helg. Fick lite efterlängtat besök av mor min och hennes underbara väninnor med dotter. Jätte trevligt och få chansen och fira vår första högtid (och helg) i huset med en riktig fest. Som alltid vid midsommar så plockades det massor med blommor, gjordes kransar och klädde midsommarstången. Grillades gjorde det med, men det är ju bara en gång på året som man har krans i håret så det är lätt att blommorna får ta över, speciellt när 5 av 6 är tjejer.. :) Dock är jag väldigt imponerad av att vi klarade av det praktiska så bra när köket inte är monterat, badrummet bara består av en knappt fastskruvad toalett, ett kylskåp i källaren och en grill med kokplatta. Diskning löste vi genom att ta fram trädgårdsslangen.. Här är lite bilder på helgen som var. Imorgon blir det uppdatering av mina fina presenter och senaste inköp på det stora varuhuset. :)


"man tar vad man hittar"  - här är ett provisoriskt kök uppställt
i skogen för att leta björk 

fokuserade på uppgiften, trots några tömda glas :)
grillmästaren och mamma

midsommarstång och till höger syns en liten glimt av min krans



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar