onsdag 17 oktober 2012

- Uppdatering: maximal otur -

Gjorde ju ett inlägg för en tid sen där jag ojade mig om alla småproblem vi haft senaste tiden. Höll faktiskt på och skriva sedan start och kom genast och tänka på när kökslådorna hamnade i containern och köket blev försenat i två veckor... Helt otroligt va fort man förtränger småsaker. Nåja, för att komma till huvudpunkten. Jag tänkte jag skulle uppdatera i hur det har gått med dessa småproblem.





- Handfatets problemet med felbeställning och trasigheter: Fixat, inte mycket mer och säga om detta. Tyvärr tog det hela två veckor och få hem.

- Rörmokarproblemet tog en bra många mer dagar än vad det behövde men nu äntligen: Fixat, till slut dök en underbar lärling upp som gjorde ett faktiskt jobb. Önskar han varit med från början så hade hela kalaset varit problemfritt.

- Duschväggsproblemet med en felbyggd vägg: Inte fixat, vi väntar tydligen på en specialbeställd dörr.. Vi får väl se hur det blir med den saken kära hantverkare. 

- Avloppsproblemet med kladd som växte upp genom golvbrunnen: Fixat, den underbara spolkillen som kom och hjälpte oss bjöd till och med på hela kalaset, så bättre kunde det ju inte bli!

-Småproblemen som jag nämnde börjar så smått beta av sig med: Fixat, får vi ändå skriva på denna post. Hjullagret fick vi på garanti och garagedörren får nog vänta på sin tur. Det blir en hel del annat före i prioriteringslistan. 



Självklart har det ju tillkommet en hel det annat på denna lista, men vet ni vad. Den tar vi en annan dag! Godnatt kära ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar