söndag 5 augusti 2012

- Semestern är avslutad och baksidan av renovering -

Jaha, då sitter man här på sin sista semesterkväll. Helgen har mest bestått av slapp och lathet mem så får det vara ibland. Motivationen att ta tag i nått nu har varit sämre dock och det har väl mest berott på att våra byggkillar inte dykt upp som dom ska. Tyvärr har det varit många andra motgångar denna vecka med, alldeles för många som gör att humöret och motivationen inte är på topp...

Vi har ju fortfarande inte fått vår säng, utan sover på en luftmadrass med en bädmadrass uppepå. Sömnen blir verkligen lidande kan jag lova, man halvsover hela nätterna och känner sig aldrig utvilad. Riktigt jobbigt.. Tyvärr är det här lite av baksidan av en renovering. Man lever i ett ständigt kaos, både mentalt och fysiskt. Kläderna ligger fortfarande i soppsäckar i tre olika rum. Smink och de flesta andra hygienartiklar i en stor kartong och vi ställer ständigt frågan "jag såg den här grejen någonstanns, vet du vart den är?" till varandra. Som om inte detta vore jobbigt nog, tar vi bilen till svärmor när det behövs duscha. Så möter du någon galning i bil med håret i en handduk och ser allmänt virrig ut.. Då är det jag!





sålänge lever jag på drömmen om att vårt hem ska bli såhär fint i framtiden!
bilder: Daniella Witte


Okej, jag erkänner.. Det är nog jobbångesten som smyger sig på, därav dessa känslor. Dags och bege sig till sängs. Imorgon kommer jag med lite förändringar här i bloggen! Stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar