söndag 14 oktober 2012

- Jul fina jul -

I senaste inlägget så nämnde jag att jag redan börjat med julklappsshopping och kikat på dekorationer inför årets julen. Jag är uppvuxen med en väldigt fin jul, med starka traditioner och underbara minnen. Julen har alltid betytt mycket för mig oavsett ålder, men jag har nog aldrig längtat så mycket som till denna jul då planen är att få fira precis så som vi vill ha den. Att få "stå för julen" i år och få samla ihop familjen i vårt hem är något jag länge längtat efter. För mig är detaljer viktiga, bara att dekorera och duka bordet i flera timmar är något jag gärna gör. Förstår ni då hur många timmar och kronor jag kan spendera på julgranen, dekoration och julklappspapper. Min kära man vet precis va jag pratar om, allt måste matcha. Vi pratar inte gamla hederliga röda papper och kulor med granar och renar på, utan det är vitt-svart-gått även här. Julgransdekorationen är ju en del av inredningen och ska vara lika utvalt som granen själv. Så ni kan ju bara ana hur lycklig jag blev när jag hittade dessa bilder på Ikeas kommande julkollektion...




Bilderna kommer från spanska IKEA, här hittar ni mer för er som inte kan hålla er.. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar