torsdag 6 september 2012

- Torsdagsupdate -

Hade hoppats på att göra en stor uppdatering idag om nyinstallerade prylar i badrummet, men det dröjer nog tills imorgon tills jag har något och visas. Förhoppningsvis ringer det på dörren vid 8 imorgon av en snäll rörmokare. Det skadar ju inte ock smöra lite, jag har varit bitter och sur på detta hantverkargäng och deras stil i många veckor. Att byta taktik och vara smörig och gullig mot dom kanske hjälper? Vi får göra ett försök.

Planerna förövrigt i huset lutar mot att börja få ordning, att packa upp det som ska packas upp och städa undan nere i källaren så fort alla verktyg är borta. Just nu ligger det även en decimeters lager damm i källaren på alla små skrymslen. Det är så illa att man faktiskt ser fotspåren fram till tvättstugan... Inte jätte trevligt. Blir och ta tag med det där snarast!







Än så länge sitter badrumsskåpen uppe, en rejält tilltagen yta som kommer bli perfekt med två handfat på. Skåpen är stora nog att fylla nästan alla mina badrumsartiklar, men bara nästan. Sitter och klurar på hur jag ska övertala sambon till och dela lika med skåpen. Planen var och göra precis så som vi brukar göra med garderober. Jag 2/3 delar och min kära får 1/3 del. Det är väl rättvist? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar