tisdag 7 augusti 2012

- Hur svårt kan det vara -

Jag har upptäckt att det jag är en riktig kvällsmänniska. Nästan varje kväll de senaste veckorna har inspirationen och viljan att sätta igång massa projekt varit som störst på kvällarna. Då menar jag inte vid 7-8 tiden, utan just precis nu, nattetid. Det kliar i fingrarna efter att få sätta igång och måla på ett bort, bygga en hylla eller pyssla med andra DIY-projekt. För det är oftast det jag får för mig och göra nått eget från grunden, verkligen skapa. Sen har de ju hänt att man fått för sig och storstäda så här sent, viljan att ta tag i saker är liksom störst så här dags. Ni kan ju då förstå att det kan vara lite klurigt och gå till sängs när hjärnan gå på högvarv och ger en massa bra idéer.. Det jag undrar är ju hur man ska kunna bli lika inspirerad och motiverad på andra tider på dygnet, för det är ju inte speciellt praktiskt och bli kreativ nattetid..

Det jag fått för mig nu är att jag ska bygga ett eget sideboard, från grunden. Fråga mig inte hur, men får sätta mig ner och rita en tydlig skiss. Den beger jag mig nog mot byggvaruhusen och hittar någon trevlig kille som kan ge mig lite tips och tricks. Jag menar, hur svårt kan det va? Annars står ju fortfarande bordet nedanför på listan. Ska nog ta en tur förbi brädgården imorgon och börja klura på något.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar