måndag 18 juni 2012

- Uppdatering på veckan och kökskrångel -

Här har det hänt en hel del! Jag bara måste berätta om första leveransen av köket. Lastbilen med köket skulle komma till oss mellan nio och lunchtid på onsdagen, klockan fyra (!) ringde åkeriet och beträttade att de var på väg. Inte mer med det tänkte jag, lite sen en gång är ju ändå okej. Sambon tog emot leveransen och tyckte allt såg bra ut. Inga stötskador på något vad han såg. Bra tänkte vi, det här gick ju smärtfritt..


I går (söndag) var det dags att ta tag i lådorna till skåpen och upptäckte att det verkade saknas några delar. Av en ren slump hamnade jag vid containern och kikade ner och såg då att något som liknande just precis som de lådbottnar som jag saknade. I ren panik hoppade jag ner i containern och började riva, och visst var det lådbottnar som låg där. Inte nog med det hittade jag inplastade passbitar och alla hyllplan i samma hög. Hur de hamnade där är intressant, det var nämligen "packmaterial" enligt lastbilschauffören.. Nåja, reklamation på dessa då regnet har förstört bitarna helt.. Dock verkar det som om vi borde ha nya delar här i slutet på denna vecka, eller början på nästa.



 alla bänkskåpsstommar monterade och klara


Förövrigt så är bänkskåpsstommarna är monterade och klara. Imorgon blir golvet på hela nedervåningen klart med list och allt därtill. Bild kommer! Det som ska göras denna vecka är och börja lägga kakel/klinker på gästtoaletten samt att vi sak måla om elementet där. Ett plus skulle vara om toaletten blir helt klar, men vet inte om jag vågar hoppas.. Vi kommer iallafall att börja köra över lite möbler och kartonger för att det ska kunna gå och fira midsommar i huset oavsett väder. Man blir ju helt till sig av att vara i huset, så att jag och sambon kan sitta kvar några extra timmar i soffan framför TV:n, känns helt sjukt bra! Snart är det officiell inflytt! 

2 kommentarer:

  1. Hejsan,
    vad märkligt med de försvunna bitarna. Men vilket enormt kök ni kommer få! Det ser otroligt lovande ut. Skulle du inte vilja visa upp detta projekt på Byggla? Du får en liten present om du är intresserad! Du kan maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer! :)
    Lycka till med köket och allt!
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Visst är det märkligt! Som tur är så har man en bra köksleverantör som snabbt kan reklamera bitarna och få ordning på det hela. Tycker det låter jätte kul! Mailar dig!

      Tack så mycket! :)
      Mvh Carolina - motalavilla

      Radera