tisdag 26 juni 2012

- Renoveringen går framåt -

Testar och bloggar från Ipaden, vi får väl se hur det här blir. Riktigt smidigt än så länge :)

Idag har det gått lite framåt här i huset. Skönt är det och ha hantverkare som gör det mesta åt en än så länge.. Vi har fullt upp med att förbereda inför flytten imorgon. Det är nämligen så att imorgon kommer det bli tomt i lägenheten. Det blir väldigt intressant och se hur flytten går imorgon då vi inte riktigt packat klart än.. Oss i ett nötskal! Får sätta svärmor på och packa ner porslinet medans jag kastar i alla kläder i soppsäckar. Det löser sig nog :)

Nåja, åter till renoveringen, bänkskivan är nu på plats på nästan alla ställen. Väggarna är klädda med gips och är snart redo för att spacklas och målas. Jag blir nästan sur på mig själv när jag inser hur mycket enklare (och snyggare) det är att slänga upp gipsskivor och sen spackla hålen. Att vi inte gjort så på alla andra ställen vi pysslat på. Det blir det ändring på här i huset iallafall, gips kommer bli min nya bästa vän. Behöver bara inhandla riktigt bra verktyg.

Förstår ni att vi snart bor i huset, känns verkligen heeelt overkligt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar