fredag 18 maj 2012

- Vi har satt igång ett litet projekt -


Då har jag och sambon C gått och köpt oss ett hus. Ett hus... Det tål och sägas många gånger, för ärligt talat tror jag vi knappt har förstått det. På nått sätt känns det så overkligt. Tanken på hus har sen några månader tillbaka inte ens funnits med på världskartan, vi skulle ha lägenhet. PUNKT. Vi har väl alltid varit den typen som vill gå emot strömmen och göra lite som vi själva vill, men på en natt ändrade vi oss. Ett djupt samtal om framtiden var allt som behövdes och lyckliga är vi för det! Husägare var det självklara målet. Det känns helt underbart och kan inte kännas mer rätt än så här.

Huset är en 1 ½ plans tegelvilla från 40-talet, i alldeles perfekt storlek. Lagom att växa i men ändå inte gigantiskt stort. Planlösningen var perfekt och magkänslan sa till oss att det här skulle vi bara ha. Idag är det mesta original på insidan, vilket passar oss utmärkt! Först på listan står kök och badrum som ska renoveras från grunden. Mer om det senare!

När det kommer till planering av ett projekt i denna storlek så är jag glad att vi har erfarenhet av att renovera. Vi har lyckan av att vi tänker likadant och faktiskt gillar samma saker (oftast iallafall). Sen kommer vi väl till den punken att vi båda två är otroligt envisa, så måste nog hålla med om att det är tur att vi är så lika som vi är.. För herrejösses vilka diskussioner det hade blivit om en var björk-hatare och den andra björk-älskare.. Trots att envisheten ibland slår in måste jag säga att jag är otroligt lyckligt lottad som har en sådan bra man som jag har, för utan hans talang för att vara realistisk och "tänk-först-gör-sen" så hade nog detta gått i kras. Tror nog att det krävs en del mod att stå på sig när jag sätter igång i mitt planeringsstadie och bara kör på. Så att en av oss kan bromsa ibland är nog nyttigt, annars vet vi inte hur galet detta hade blivit. :) 


bilden är privat 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar