fredag 25 maj 2012

- Möte med hantverkar -

Nu har vi precis kommit hem från mötet med hantverkaren. Många oroliga stunder har det varit men fick svar på alla frågetecken, så nu kan jag lugna mig lite. Badrummets storlek har varit största bekymret, men med en tredje mätning och min fint ritade skiss visade det sig att det var bättre än vi trott. Nu kommer vi till och med få några centimeter mer än ursprungliga planen, det bugar och bockar vi för. Det känns faktiskt okej med storleken trots att man gärna hade önskat sig ett badrum som skulle kunna fylla alla drömmar och visioner, men vi får plats med det nödvändigaste och än så länge får jag känslan av att det kommer vara luftigt. (vilket är det viktigaste, avskyr trånga badrum)


Tidsplaneringen var ett orosmoment och det verkar som om vi kan komma igång vid v. 24 med hantverkare. Så kök och badrumsmöbler ska beställas till v25-v26. Helt sjukt att det är igång nu, galet! När hantverkarna kommer vara klara är svårt och säga, men jag hoppas att vi ska kunna flytta in i mitten på juli. Perfekt om vi kan fira inflyttningen med två veckors semester. Det kommer behövas för då startar fas 2 av renoveringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar